tisdag 11 november 2008

Nailpolish remover pads

Är trött på starka acetonremovers till naglarna, då dessa torkar ut alldeles för mycket för mina stackars naglar. Så jag köpte Make Up Store's acetonfria pads, och såhär skriver MUS själva om produkten:

Mycket effektiv, men skonsam acetonfri nagellacksremover i form av pads. Praktiskt och lättillgängligt. Lämnar en lätt oljig yta vilket motverkar uttorkning av nagel och nagelband. En förpackning innehåller 25 st pads. Ska ej användas på konstnaglar, då det kan lösa upp materialet.

Testat dem två ggr, och tja... helt oki! Har man flera lager lack så behövs det nog mer än en pad till alla naglarna, men igår klarade jag mig med en enda. Kan bero på att nagellacket redan var halvt borta men.... :) Lacket försvinner dock inte lika enkelt som det kan göra med en starkare remover, men jag sitter hellre någon minut extra om naglarna mår bättre av det.


Make Up Store - Nailpolish Remover Pads, 70 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar