onsdag 12 november 2008

Easy Cover Blue

Har under ganska lång tid använt mig att Biotherms concealer Light Catch under ögonen, som jag också är riktigt nöjd med...!



Men knäpp som man är, så letar man ju alltid efter något nytt, något som är lite bättre. Senaste inköpet i concealerväg blev Easy Cover Blue från Make Up Store, då den lät passande på beskrivningen:

Mycket lättarbetad neutraliserande concealer. Eazy Cover all Blue innehåller orangea pigment som effektivt tar bort blåa partier i ansiktet. Denna typ av concealer är tunnare och krämigare i konsistensen, passar därför även en torrare hy.

Och kravet från min sida är just att jag behöver en concealer som täcker bra, men utan att vara för torr. Då lägger den sig bara i små veck och så ser man rynkig ut istället... Nej tack :)

Jämfört med Biotherms Light Catch så skulle jag nog säga att Easy Cover Blue täcker bättre, men är lite torrare. Nu applicerar jag den med fingertopparna, men rekommenderat är nog med en borste. Men då tror jag nästan att den skulle kännas ännu torrare, eftersom att jag upplever att värmen från fingret "smälter" produkten och gör den lite enklare att lägga på. Sen är det kanske inte sådär jättehygieniskt med fingrar i burken, men jag tvättar alltid händerna före jag använder den, hoppas att det iaf gör saken lite bättre :)

Hur som helst, jag gillar den! Slår inte Light Catch, men är en god tvåa bland alla concealers som testats genom åren.



Make Up Store - Easy Cover Blue, 145 kr

2 kommentarer:

  1. Jag kör också med eazy cover blue! :) Jag gillar den, fast jag är lite för blek för den egentligen! :P

    SvaraRadera
  2. Ja den är faktiskt rätt mörk...! Borde finnas i lite olika nyanser :)

    SvaraRadera